Často pokládané otázky
(FAQ)
Proč je externí sonda v nádrži?
- stávající měření hladiny v nádrži instalované při výrobě vozidla je pouze orientační
- externí sonda je přesná a poskytuje informaci o skutečně spotřebovaném/natankovaném palivu
- trvale aktuální (24/7) on-line přehled o stavu paliva i při vypnutém zapalování
- měření spotřeby nezávislé na CAN sběrnici
- automatické porovnání natankovaného množství s dokladem
- ALARM na mobilní telefon v případě odčerpání paliva
Proč je GPS jednotka ve vozidle?
- vždy aktuální on-line pozice na mapě
- automatická tvorba knihy jízd
- přehledný přístup k zobrazení historie pohybu na mapovém podkladu
- záznam provozních událostí (tankovaní, odčerpání paliva, práce nástavby...) je doplněný pozicí kde k události došlo
- přejezdy hranic a doba pobytu pro snadný výpočet cestovních náhrad
Proč data z CAN sběrnice?
- CAN sběrnice poskytuje mnoho důležitých informací nejen pro komunikaci jednotlivých zařízení vozidla mezi sebou, ale i směrem k uživateli vozidla nebo servisu
- přenesená data na server (např. zatížení motoru, poloha pedálů, otáčky, zatížení náprav a pod.) se využívají k vyhodnocení jízdního stylu
- napětí na baterii, délka servisního intervalu, teplota motoru a další doplňují informace o technickém stavu vozidla
Proč data z tachografu?
- jednoznačná identifikace řidiče jménem
- dispečer má on-line informaci o aktuálním stavu pracovní doby řidiče (AETR) kterou může ihned využít k dispozici vozidla na další nakládku/vykládku
Vzhledem k aktuální informaci o stavu paliva může lépe naplánovat trasu s ohledem na případné nutné tankování a nezatěžuje řidiče
Proč další informace z vozidla?
- jednoznačná identifikace řidiče čipem pokud nemá vozidlo tachograf (pracovní doba)
- v případě zápůjčky vozidla rozlišení jízdy na služební/soukromá
- práce přídavného zařízení (hydr. ruka, vývěva, sklápěčka...)
- hlídání otevření nákladového prostoru
- sledování vytížení sedadel (taxi, autobus), zapnutí výstražného majáku
- přenos teplotních režimů chladícího návěsu a další
“
„